Ako som sa po pôrode dostala naspäť do formy

Tentokrát pre vás nemám nový recept, ani žiadne tipy na gastro výlety. V dnešnom blogu by som vám chcela napísať o mojom dvojmesačnom úsilí, ktoré mi pomohlo zbaviť sa popôrodných kíl. 

S tehotenstvom prišli kilá navyše
tesne pred pôrodom :)

Ako možno viete, pred rokom som sa stala mamou. Okrem veľkej radosti a obrovskej lásky v podobe nášho synčeka mi počas tehotenstva pribudlo aj pár kíl. Pribrala som 18 kg a keďže som mala väčšinou rovnakú postavu, chcela som sa ich čím skôr zbaviť.

Nešlo to však vôbec jednoducho. Samozrejme po pôrode som prirodzene pár kíl stratila, bola som však celá neforemná a necítila sa dobre. Keď som sa snažila viac hýbať, kilá išli dole pomaly, asi jedno kilo za mesiac. Ako novopečená mama som všetko úsilie venovala synčekovi. K tomu nevyspatosť, baby blues a nové povinnosti, každá mama asi chápe. Povedala som si že nebudem tlačiť na pílu.

“Zmeň svoju obývačku na fitko”

V jari na mňa na FB zažmurkala na Fitshakeri výzva do plaviek. Nikdy predtým som s Fitshakerom necvičila, skôr som sledovala ich recepty. Ak nepoznáte Fitshaker – je to online fitko, kde si môžete zvoliť z veľkého množstva rôznych cvičení, ktoré predcvičujú inštruktori a fitness tréneri. Každé cvičenie má zhruba 20-30 minút a väčšinou vám na cvičenie stačí iba podložka. Preto má Fitshaker aj príznačný slogan – “zmeň svoju obývačku na fitko” :)

Každoročne organizuje Fitshaker dvakrát aj výzvu – novoročnú a do plaviek. Je to super v tom, že všetci začínajú v rovnaký deň a cvičia rovnaké cvičenia. Tak som si pár dní pred výzvou zaplatila členský poplatok na mesiac (7,90eur) a skúšobne si najprv pustila pár cvičení. Brutálna svalovka a kopec endorfínov ma presvedčili. 

Challenge accepted :)
namotivovaná prvý deň po cvičení

Výzva do plaviek začala 2. mája. Zvážila som sa, zmerala som sa, sfotila som sa. Mala som ešte tri kilá navyše, ale hlavne žiadne svaly, slabé brucho a zlé držanie. Na každý týždeň sme mali rozvrh cvičení, od intenzívnych ako HIIT, cez cvičenia na telesné jadro, pilates, po relax v podobe jógy. Vždy to bolo niečo iné a bolo veľmi pestré. Takmer pri každom videu bola aj ľahší variant a komu nestačilo, dostal bonus navyše. Vždy v nedeľu bol oddych od cvičenia a Mirka Luberdová, ktorá je certifikovaná výživová poradkyňa, rozoberala jednotlivé témy ohľadom stravovania. K tomu sme párkrat do týždňa dostali motivačný email s tipmi na sebarozvoj, zopár povzbudzujúcich slov aj zdravé recepty. 

Od začiatku som sa prihlásila aj do skupiny na FB. Úprimne, nie som veľmi ten typ človeka čo vyhľadáva komunity a čo sa angažuje za každú cenu. Ale tá energia, ktorá sa v skupine hrnula z jednotlivých príspevkov, keď sme sa vedeli nazvájom pochváliť aj povzbudiť, stála naozaj za to. Lebo boli chvíle, keď sa mi nechcelo cvičiť, alebo keď som sa vykašľala na stravu. Dokonca som bola chorá vyše týždňa a nemohla cvičiť vôbec. Ale každé povzbudenie a namotivovanie mi pomohlo nevzdať to a stále na sebe pracovať.

Ono to možno vyznieva ako klišé, no pre mamu, ktorá sa každý deň chce v prvom rade dobre postarať o dieťa a domácnosť, je tých pár desiatok minút pre seba veľmi dôležitých. Ďakujem preto aj môjmu zlatému manželovi, ktorý ma tiež povzbudzoval a tešil sa z mojich výsledkov. Ku koncu výzvy mi aj celkom bolo ľúto, že už končí, lebo som si na pravidelné cvičenie a nový režim zvykla. 

A Aké má cvičenie s Fitshaker výhody?
  • časova nenáročnosť (20-30 minút denne)
  • kvalitní inštruktori
  • rôznorodé cvičenia počas celého týždňa
  • stačí zapnúť video a cvičiť
Zopár nevýhod z môjho pohľadu

Cvičíte doma sami, čo niekoho môže motivovať menej, ako verejná makačka vo fitku, či na skupinovom tréningu. Pre začiatočníkov môže byť ťažšie kontrolovať si pohyb a správne držanie tela. Pomôže zrkadlo a tu aj veľká vďaka inštruktorom za ich hecovačky a večné pripomínanie, na čo pri prevádzaní pohybu nezabudnúť. Pretože nesprávnym cvičením si môžete viac ublížiť ako pomôcť. Ak sa na takéto individuálne cvičenie ešte necítite, môžete si videá zacvičiť so skúsenejšou kamoškou, alebo najlepšie – začať najprv s vlastným trénerom naživo.

Morál na záver

Počas dvoch mesiacov nenastane žiaden zázrak. Prvý mesiac som si len budovala návyky, snažila sa zaradiť cvičenie do denného harmonogramu. Stačilo mi jedno cvičenie a bola som k.o., zo začiatku to boli riadne svalovky. Ku koncu som už viac vládala, občas si aj pridala nejaké cvičenie navyše. 

Nie všetky cvičenia mi celkom sadli, ale som rada, že som si mohla vyskúšať rôzne cvičenia “pod dohľadom” rôznych trénerov. Vďaka tejto výzve som si obľúbila Pilates, nasmiala sa pri cvičeniach s Janym Landlom a dušu vypľula pri cvičení killer brucha so Zorou Czoborovou. Ale ja to raz zacvičím na 100% :-) 

A ako som to teda nakoniec dala? Schudla som posledné 3 kg “navyše”, zlepšila držanie tela a spevnila postavu. Z pása šlo dole 7 cm, v bokoch -4 cm a stehno -4 cm. Vrátila som sa teda k svojej váhe pred tehotenstvom a hlavne som namotivovaná ďalej cvičiť a postavu si udržať. 

Ďakujem, že ste to dočítali až sem. Čo hovoríte na moju dvojmesačnú cestu? Poteší ma, ak sa o svoje postrehy podelíte v komentároch ;-)

P.S.: Toto nie je žiadna platená reklama. Členstvo za cvičenie som si zaplatila sama a sama som si to aj poctivo odmakala :D

https://www.instagram.com/p/Bk0iShrAbz8/?taken-by=ela_kridlova

3 odpovede na „Ako som sa po pôrode dostala naspäť do formy“

  1. Spätné upozornenie: Toskánsko 2018 - Zo srdca do hrnca

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.